måndag 1 mars 2010

När mörkret faller kurrar magen



Jag förstår inte varför men jag blir alltid hungrig på kvällen. Måste ha med min ålder att göra...I kväll skall vi äta sallads och sparris smörgåsar med balsamvinäger på och tidigare under eftermiddagen gjorde Sandy väldigt goda chokladbollar, lite mera cacao och tre msk kaffe sa hon att hade i utöver de vanliga ingredienserna, då.

Idag hade vi Jenny här på lunch, Jenny och Sandy hade föreläsning på förmiddagen och trotsade snökaoset och gav sig ut mot Engelska parken. Trevligt tycker jag.

Pratade en bra stund med Jessica om vårt kommande äventyr som jag inte riktigt vill gå in på vad det är ännu. Och jag längtar verkligen. Skall bli fantastiskt att ännu en gång få sätta mina fötter på denna viktiga mark. Det var många minnen som kom tillbaka när vi pratade. Hon är en dyrbar och viktig vän för mig.

Nu sitter Sandy mittemot och gör sin hemtenta och jag försöker att inte störa henne, även om det är svårt. Snart kommer dock en av våra stora följetonger halv åtta hos mig.

Inga kommentarer: