måndag 8 mars 2010

Skön helg












Hade en helg som var uppbokad av jobb. Men så fick jag reda på att det inte skulle vara något jobb och plötsligt stod jag där med en hel skön helg framför mig. EA skulle komma och hälsa på i helgen och hon kom i fredags och var med och firade på barnkalaset som jag skrivit om tidigare.

När vi vaknade på lördagen så sken en sol på en klarblå himmel och vi bestämde oss för att ta med oss varm choklad och de goda tårtorna som SF bakade till dagen innan och som hade blivit över och bege oss till Slottet för att där få en försmak på den kommande våren. Vi tittade runt lite på staden gick in i Domkyrkan och fick vara med på ett fint dop, för att sedan ta oss upp till slottet och fika i solens sken. Kl. 15 var det en konsert i Helga som vi valde att gå på. Det var vacker vårsång, men både jag och EA höll på att somna av syrebrist, tror jag.

När vi kom hem så gjordes det en god middag på lax, löjrom och råstekt potatis och en del andra godsaker.
Melodifestivalen tittades på med rosa cider och kl. 2300 slocknade jag.

Inga kommentarer: